Aktualności
CHCIEĆ. MIEĆ. BYĆ. Limitowana edycja... nas samych! [cz. 1]Przywiązanie do konkretnej marki graniczy czasem z niemal maniakalną potrzebą posiadania wszystkich jej produktów, a już na pewno tych ze specjalnych edycji limitowanych. „Edycja limitowana” – magiczne hasło, które podrażnia konsumenta, porusza w nim najczulszą strunę – indywidualną potrzebę bycia docenionym, wyróżnionym i wyróżniającym się. Apel do osób pragnących zaliczać się do elitarnej grupy posiadaczy jednej z zaledwie tysiąca sztuk dystrybuowanych w całym kraju. Ograniczona liczba i/lub wysoka cena wyróżnionego, markowego produktu czyni go powszechnie pożądanym, lecz nie ogólnie dostępnym. Używanie, a nawet samo posiadanie produktu z serii limitowanej nierzadko dodaje prestiżu, przez co może wpływać na budowanie poczucia własnej wartości: atrybuty nabytej rzeczy przenosimy na nas samych, a w oparciu o unikatowe właściwości przedmiotu kreujemy własny wizerunek. Podsumowując: limitowane, czyli (pod jakimś względem) wyjątkowe, dedykowane (konkretnej, wyróżnionej grupie odbiorców), trudno dostępne, cenne. Czy zawsze? Coraz więcej marek z branży spożywczej, odzieżowej, kosmetycznej i rozrywkowej wprowadza swoje produkty w wydaniach limitowanych. Możemy kupić tak luksusowe auto czy skórzaną torbę, jak i ekskluzywny... kisiel czy krem do rąk! Dostępne w większości popularnych sieci handlowych, często po przystępnej cenie, „limitowane” produkty stają się dobrem powszechnym. Dodatkowo, świadomość, że dana rzecz jest w sprzedaży w określonej liczbie lub przez niedługi okres, wpływa na zachowania konsumenckie: pospiesza decyzję zakupu – często nieuświadomioną, nieprzemyślaną, podjętą impulsywnie. Opatrywanie produktów codziennego użytku epitetem „limitowany” wypacza znaczenie towarów ekskluzywnych. Cóż, potrzeba bycia docenionym i zauważonym jest uniwersalna i nie zależy od zasobności portfela. Wiedzą o tym specjaliści od marketingu i ustanawiają konsumenckie przywileje dla zwykłych zjadaczy chleba. Poprawiony (piątek, 09 marca 2012 15:18) |
|
|
- Czasem liczy się pomysł
- Wesołych świąt!
- Świąteczny wymiar social media
- Już jutro Mikołajki... co przyniesie św. Mikołaj?
- impreza POPAI Poland Awards wzięta szturmem!
- Święta, święta i po świętach...
- Jeszcze jedna świąteczna specjalność :)
- Wielce wiosenna Wielkanoc
- Na górze róże...
- Słodkości na widoku.